Wykaz publikacji

ORYGINALNE OPUBLIKOWANE NAUKOWE PRACE TWÓRCZE


1. Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji? 2005 Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków.

Wydanie II zmienione i rozszerzone


2. Rozumienie i użycie słownych określeń czasu przez dzieci niesłyszące, 1999,Energeia, Warszawa


3. Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego - droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące, 2001, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków


4. Dwujęzyczność, dwukulturowość – przekleństwo czy bogactwo? o poszukiwaniu

tożsamości Polaków w Austrii, 2006, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków


5. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka

do szóstego roku życia. 2007, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków (współautor M.

Korendo)



PODRĘCZNIKI


1. Metody wywoływania głosek, 2003, Drukarnia Sofia, Kraków


2. Kocham czytać, seria logopedyczna, 2004, 2005, 2006, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków


3. Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, 2006, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków


4. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia, 2008, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków. (wspólnie z Martą Korendo)


5. Gdzie jest Filip. Kontakty społeczne. 2009, Wydawnictwo Edukacyjne,

Kraków. (wspólnie z Martą Korendo)



PUBLIKACJE W LATACH 1997-2010 - wybrane artykuły


1. Na temat języka migowego, 1997, [w:] H. Mierzejewska, M. Przybysz-Piwkowa

(red.) Rozwój poznawczy i rozwój językowy dzieci z trudnościami w komunikacji

werbalnej, s. 118-120, Wydawnictwo DiG, Warszawa.


2. Jak wyrażają w słowach swoje uczucia i emocje dzieci niesłyszące? 1999 [w:]

J. Ożdżyński, S. Śniatkowski (red), Wartościowanie w dyskursie edukacyjnym,

s.379-382, Oficyna Wydawnicza Edukacja, Kraków.


3. Nauka czytania u małych dzieci niesłyszących, Audiofonologia tom XIV, 1999


4. Rozwój mowy Julii – kształtowanie się systemu językowego dziecka niesłyszącego

w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym, [w:] U. Eckert, A. Stecewicz (red.),

Rewalidacja małego dziecka z wadą słuchu w rodzinie, s. s. 117-127, PZG,

Szczecin 2001.


5. Diagnozowanie i opis zachowań językowych dziecka z wadą słuchu, [w:] S.

Grabias (red), Zaburzenia mowy, s.275-279,Wydawnictwo UMCS, Lublin 2001.


6. Rozmowa matki z niesłyszącym niemowlęciem – szczególny rodzaj dyskursu

edukacyjnego, [w:] J. Ożdżyński, T. Rittel (red.) Konteksty kulturowe w dyskursie

edukacyjnym, s. 481-496, Oficyna Wydawnicza „Edukacja”, Kraków 2002.


7. Językowa integracja niesłyszących. Język narzędzie komunikacji czy źródło

nabywania wiedzy?, Konspekt nr 10, 2002, s.51-55,


8. O dwujęzyczności polskich dzieci urodzonych w Austrii. s.116-122, Język Polski,

nr 2, 2003.


9. Tęsknota za realnością. Psychologiczna interpretacja odwołań do malarstwa i

rzeźby w poezji Zbigniewa Herberta, B. Faron (red.) Annales Academiae Paedagogicae

Cracoviensis, Studia Historicolitteraria IV, 219-228, 2004.


10. Lingwistyczne i psychologiczne problemy osób dwujęzycznych. s.15- 35, [w:] M.

Bogdanowicz, M. Smoleń (red.) Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych,

2004.


11. Dysleksja jako konsekwencja zaburzeń procesów symultanicznych

sekwencyjnych, [w:] Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia

Linguistica II. L. Bednarczuk, E. Stachurski, T. Szymański (red), 2004.


12. Dwukulturowość, dwujęzyczność – przekleństwo czy bogactwo? Logopedia tom

33, 2004.


13. Logopedia i logoterapia? s.73-75, Konspekt nr 20, 2004,.


14. Krytyka – sublimacja agresji czy chęć wywierania wpływu na ludzi?, [w:] Annales

Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria V, B. Faron (red.),

Kraków 2005.


15. Od kompetencji niewerbalnej do językowych realizacji intencji u małych dzieci

niesłyszących, Logopedia, T 34, 2005.


16. Logoterapia w przypadkach głębokich zaburzeń komunikacji językowej. [w:]

Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Logopaedica I, Kraków 2006.


17. Pamiętnik jako forma terapii. [w:] Annales Academiae Paedagogicae

Cracoviensis. Studia Historicolitteraria VI, B. Faron (red.), Kraków 2006.


18. Od zabawy i nauki czytania do systemu językowego. Od języka do społeczności,

Logopeda 1 (4) 2007


19. W poszukiwaniu utraconej miłości, [w:] M. Białas, M. Ruszkiewicz (red.) Oblicza

miłości w pedagogice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej,

2007, Łódź, s. 229 - 238.


20. Podróże przeklęte, [w:] B. Faron (red.) Annales Academiae Paedagogicae

Cracoviensis, Studia Historicolitteraria VII, s. 210-224, Wydawnictwo Naukowe

Akademii Pedagogicznej, 2007, Kraków


21. Symultaniczno-sekwencyjna wczesna nauka czytania jako stymulacja rozwoju

dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej [w:] J. Porayski-Pomsta (red) Mowa i język

w perspektywie dydaktycznej, logopedycznej i rozwojowej. Warszawa 2008, s. 170-178


22. Na początku było słowo [w:] B. Faron (red) Annales Academiae Paedagogicae

Cracoviensis, Studia Historicolitteraria VIII, Kraków, 2008, s. 189-196


23. Współczesne strategie czytania [w:] B. Faron (red) Annales Academiae

Paedagogicae Cracoviensis, Studia Historicolitteraria IX, Kraków, 2009, s. 96 -102.


24. Symultaniczno-sekwencyjna wczesna nauka czytania - skuteczna metoda

stymulacji dzieci zagrożonych dysleksją [w:] Z. Ratajek, Z. Zbróg (red.) Studia

Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana

Kochanowskiego t.18, 2009 Kielce


25. Dwujęzyczność - rozumienie siebie jako Innego [w:] J. Cieszyńska, M. Korendo, Z.

Orłowska-Popek - Nowa Logopedia - Metoda Krakowska, Kraków, w druku


26. Zaburzenia linearnego porządkowania czyli dysleksja [w:] J. Cieszyńska, M.

Korendo, Z. Orłowska-Popek - Nowa Logopedia - Metoda Krakowska, Kraków, w druku

Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dziecihttp://www.konferencje-logopedyczne.pl/33,2,oferta,metoda-krakowska-wobec-zaburzen-rozwoju-dzieci.htm
Metody wywoływania głosekhttp://www.konferencje-logopedyczne.pl/4,2,oferta,metody-wywolywania-glosek.htm
Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznychhttp://www.konferencje-logopedyczne.pl/13,2,oferta,wczesna-diagnoza-i-terapia-zaburzen-autystycznych-metoda-krakowska.htm